REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG INFORMATYCZNYCH
§ 1
Regulamin
Regulamin określa zasady i warunki świadczenia Usług Informatycznych przez NOSTROMO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pruszczu Gdańskim 83-000, przy ulicy Przemysłowej 2, wpisanej do wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 000727238, posiadającej nr REGON 369947156 i NIP 5882437396.
§ 2
Słownik pojęć
Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Umowa – umowa o świadczenie usług informatycznych zawarta pomiędzy Zleceniodawcą a Zleceniobiorcą, z uwzględnieniem § 2 ust. 5 i 6.
- Zleceniodawca – podmiot, który zawarł umowę z NOSTROMO Sp z o.o.
- Zleceniobiorca – NOSTROMO Sp. z o. o.
- Strony – Zleceniodawca i Zleceniobiorca.
- Umowa stała – świadczenie Usług informatycznych przy przyjętej zasadzie płatności abonamentowej, tj. opłacone z góry prawo do korzystania z usług informatycznych w zakresie rzeczowym i czasowym określonym opcją wybraną przez Zleceniodawcę.
- Pakiet – opłacone z góry godziny wykupione do realizacji usług informatycznych innych niż objęte umową stałą, zgodnie z opcjami dostępnymi na stronie internetowej https://nostromosolution.pl/index.php/cennik/
- Usługi – oznaczają Usługi Informatyczne
- Usługa Informatyczna – Usługa szczegółowo określona w niniejszym Regulaminie jako Katalog Usług świadczona na rzecz Zleceniodawcy przez Zleceniobiorcę.
- Infrastruktura Techniczna Zleceniodawcy – oprogramowanie i urządzenia udostępnione przez Zleceniodawcę na rzecz Zleceniobiorcy do nadzoru, konfiguracji oraz jako wyposażenie służące do realizacji Usług Informatycznych oraz innych prac informatycznych zleconych przez Zleceniodawcę.
- Sprzęt Zleceniodawcy – urządzenia techniczne, które udostępnia Zleceniodawca, obsługiwane przez Zleceniobiorcę w ramach świadczenia Usług Informatycznych.
- Siła wyższa – zdarzenie bądź połączenie zdarzeń lub okoliczności, niezależnych od Stron, które zasadniczo utrudniają lub uniemożliwiają wykonywanie zobowiązań danej Strony wynikających z Umowy, a których dana Strona nie mogła przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z dochowaniem należytej staranności.
- Zespół – zespół osób Zleceniobiorcy świadczący Usługi Informatyczne
- Przedstawiciele Zleceniodawcy – osoby uprawnione do podpisania umowy w imieniu Zleceniodawcy.
- Godziny Pracy – 8: 00 – 16: 00 w dni robocze.
- Serwis zdalny – świadczenie przez Zleceniobiorcę usług informatycznych na rzecz Zleceniodawcy poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu do sprzętu i systemu informatycznego Zleceniodawcy za pomocą sieci informatycznej Internet.
- Next business day (NBD) – następny dzień roboczy, za dni robocze przyjmuje się dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Zlecenie – polecenie wykonania usługi złożone w formie pisemnej korzystając z dostępnych narzędzi jak mail, komunikatory itp.
- Czas reakcji – okres w jakim Zleceniobiorca przystępuje do realizacji otrzymanego od Zleceniodawcy Zlecenia.
- Express – realizacja Zlecenia w czasie krótszym niż określony umową czas reakcji, dodatkowo płatna Usługa, którą Zleceniodawca może zamówić do każdorazowego Zlecenia, a Zleceniobiorca przyjąć do realizacji na określonych odrębnie przez Strony warunkach.
- Cennik – cennik Usług Zleceniobiorcy dostępny online pod adresem https://nostromosolution.pl
- Informacje Poufne – informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa Strony lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane, a co do których Strona podjęła niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, w tym w szczególności umowa wraz z załącznikami do niej i korespondencją związaną z negocjowaniem i wykonywaniem Umowy. Informacjami poufnymi są również dane, do których ma dostęp Strona, jak również wszelkie inne informacje, bez względu na ich charakter i formę, które zostały ujawnione Stronie w związku z wykonywaniem Umowy. Informacjami poufnymi są także rozwiązania dedykowane i stworzone dla Zleceniodawcy przez Zleceniobiorcę w wykonaniu Umowy.
- Nr zgłoszeniowy – nr telefonu Zleceniobiorcy do zgłaszania pilnych informacji.
- Dni kalendarzowe – następujące po sobie kolejno dni.
§ 3
Zakres usług
- Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonywać Usługi, działając z zachowaniem staranności wymaganej od podmiotów trudniących się zawodowo działalnością tego rodzaju. Zleceniobiorca oświadcza, że posiada odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie i zasoby niezbędne dla należytego wykonania Usługi, a świadczone Usługi będzie wykonywał z należytą starannością i dbałością o interes Zleceniodawcy.
- Katalog Usług świadczonych przez Zleceniobiorcę obejmuje:
- Helpdesk – wsparcie informatyczne;
- Wdrożenia systemów i rozwiązań informatycznych: np.:
- Instalacje programów ERP oraz ich konfigurację na dodatkowych stanowiskach;
- Ochrona i archiwizacja danych – archiwizacja oraz realizacja procedur backupu, procedur awaryjnych baz danych;
- Utrzymanie bezpieczeństwa i monitorowanie sieci, serwera;
- Szyfrowanie danych;
- Administracja sieciami komputerowymi;
- Cyberbezpieczeństwo i analiza zagrożeń;
- Konsultacje oraz szkolenia świadczone na zamówienie Zleceniodawcy;
- W przypadku wystąpienia co najmniej 7-dniowego opóźnienia w płatności należności na rzecz Zleceniobiorcy wynikających z umowy, ten ostatni ma prawo do wstrzymania wykonywania Usług na rzecz Zleceniodawcy do czasu otrzymania zapłaty zaległości.
§4
Sposób organizacji współpracy
- Do prawidłowego wykonania Usług konieczne jest współdziałanie Zleceniodawcy ze Zleceniobiorcą w zakresie i w sposób określony w Umowie, treści załączników do Umowy, lub treści Regulaminu.
- Poprzez współdziałanie Strony rozumieją w szczególności:
- wzajemne udzielanie informacji, wyjaśnień;
- przekazywanie lub udostępnianie dokumentów niezbędnych dla realizacji Usługi w odpowiednio wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 14 dni;
- zapewnienie prawidłowej i terminowej współpracy przedstawicieli Zleceniodawcy wraz z Zespołem;
- wysyłanie Zlecenia drogą elektroniczną na adres [email protected] ;
- potwierdzania wykonania Zlecenia drogą elektroniczną na adres [email protected] lub bezpośrednio na adres e-mail członka Zespołu, który wykonał dane Zlecenie, przy czym potwierdzenie Zleceniodawca obowiązany jest przesłać w terminie do 2 dni roboczych od chwili otrzymania informacji o wykonaniu Zlecenia. Brak przekazania potwierdzenia w ww. terminie skutkuje uznaniem, że Zlecenie zostało wykonane prawidłowo, a Zleceniodawca w przyszłości nie będzie mógł powoływać się na ww. okoliczności.
- udział Zleceniodawcy w spotkaniach organizowanych przez Zleceniobiorcę,
- w przypadku gdy Zleceniobiorca nie będzie miał możliwości świadczenia Usługi zdalnie, Zleceniodawca zobowiązuje się udostępnienia stanowiska pracy, umożliwiającego świadczenie Usługi w miejscu wskazanych przez Zleceniodawcę, w tym w jego siedzibie,
- wzajemne przekazywanie informacji istotnych do wykonania umowy,
- W ramach współpracy Strony dopuszczają możliwość przekazywania potrzebnych, pilnych informacji od Zleceniobiorcy do Zleceniodawcy i odwrotnie, w ogólnie przyjęty sposób komunikowania się, tj. telefonicznie lub pocztą elektroniczną na adres [email protected]
- Zleceniobiorca wskazuje Nr zgłoszeniowy
- +48 532 720 001
- +48 532 720 002
- Zleceniodawca zobowiązuje się do przekazywania Zleceniobiorcy informacji, wyjaśnień i dokumentów niezbędnych do wykonania Usługi niezwłocznie po otrzymaniu zapytania od członka Zespołu, nie później, niż w terminie 1 dnia roboczego w przypadku informacji ustnych i 3 dni roboczych w przypadku informacji pisemnych lub dokumentów. Za informacje pisemne Strony uznają również korespondencję e-mail.
- Zleceniodawca z dniem podpisania Umowy udziela Zleceniobiorcy upoważnienia do zdalnego logowania się na komputerach, serwerach, stacjach roboczych i ingerencji w systemy informatyczne przy użyciu Usługi zdalnego dostępu, mającej na celu wykonywanie przedmiotu niniejszej Umowy. Zleceniodawca przekaże Zleceniobiorcy dane niezbędne do wykonania ww. czynności przez Zleceniobiorcę niezwłocznie po podpisaniu umowy.
- Zleceniodawca wyznacza osoby, które będą współpracować ze Zleceniobiorcą w trakcie realizacji Usług określonych umową.
- Ze strony Zleceniobiorcy prace będą wykonywane przez Zespół, którego skład będzie ustalany wyłącznie przez Zleceniobiorcę.
- W przypadku gdy w toku wykonywania przedmiotu Umowy przez Zleceniobiorcę, Zleceniodawca będzie miał jakiekolwiek zastrzeżenia co do wykonywania umowy obowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych, zgłosić powstałe zastrzeżenia Zleceniobiorcy na adres poczty elektronicznej [email protected].
- W przypadku wykonywania przedmiotu Umowy w siedzibie Zleceniodawcy, osoby wykonujące Usługi, będą zobowiązane do przestrzegania regulaminów i zasad bezpieczeństwa obowiązujących w siedzibie Zleceniodawcy lub innym wskazanym przez Zleceniodawcę miejscu. Powyższe ma zastosowanie pod warunkiem uprzedniego dostarczenia przez Zleceniodawcę treści danego regulaminu lub zasad bezpieczeństwa i zapoznanie z nimi członków Zespołu, potwierdzone w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Zlecenie zostanie wykonane przez Zleceniobiorcę wyłącznie po wcześniejszym otrzymaniu przez Zleceniobiorcę pisemnego Zlecenia przesłanego na adres poczty elektronicznej Zleceniobiorcy: [email protected].
- Czas reakcji dla otrzymanego Zlecenia rozpoczyna swój bieg w dniu otrzymania Zlecenia, pod warunkiem, że Zlecenie zostanie przesłane za pomocą poczty elektronicznej na adres [email protected] do godziny 14.00 w taki sposób, żeby Zleceniobiorca mógł zapoznać się z jego treścią.
- Usługi świadczone będą w dni robocze w Godzinach Pracy określonych w § 1 ust. 14.
- Rozliczenia godzin w liczbie zgodnej z wybranym przez Zleceniodawcę zakresem Umowy stałej nastąpi w jednostkach rozliczeniowych, przy czym każda jednostka rozliczeniowa trwa 15 minut.
- Godziny objęte umową, które nie zostaną wykorzystane w danym okresie abonamentowym nie przechodzą na kolejny okres abonamentowy.
- Rozliczenia godzin objętych Pakietem w liczbie zgodnej z wybranym przez Zleceniodawcę Pakietem nastąpi w jednostkach rozliczeniowych, przy czym każda jednostka rozliczeniowa trwa 30 minut.
- Ważność Pakietu obowiązuje w okresie 6 miesięcy od daty zakupu.
- Zleceniodawca może wydać polecenie wykonania Zlecenia w trybie Express. Czas realizacji Zlecenia w trybie Express zostanie każdorazowo określony przez członka Zespołu przy przyjęciu zgłoszenia i niezwłocznie przekazany Zleceniodawcy. Przystąpienie do realizacji Zlecenia w trybie Express zależne jest od uprzedniego zaakceptowania przez Zleceniodawcę terminu realizacji Zlecenia wskazanego przez członka Zespołu oraz wyrażenie zgody na obciążenie go dodatkowymi kosztami Usługi Express, zgodnie z Cennikiem a stronie https://nostromosolution.pl. Akceptacja wykonania usługi w trybie Express następuje pisemnie w formie elektronicznej na adres e-mail członka Zespołu lub [email protected].
- W przypadku przesłania przez Zleceniodawcę Zlecenia obejmującego wykonanie przez Zleceniobiorcę Usług związanych z koniecznością dojazdu, Zleceniobiorca ustali koszty dojazdu i przekaże je Zleceniodawcy. Zlecenie zostanie wykonane po uprzedniej akceptacji kosztów dojazdu przez Zleceniodawcę dokonane pisemnie na adres e-mail członka Zespołu [email protected].
- Zleceniodawca zobowiązany jest zgłaszać uwagi co do prawidłowości rozliczenia w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania faktury.
- Czas reakcji Zleceniobiorcy na podjęcie czynności po otrzymaniu Zlecenia, o którym mowa w § 4 ust. 11 Regulaminu, wynosi do 2 dni roboczych.
- Zleceniodawca w celu prawidłowego wykonania umowy zapewni Zleceniobiorcy dostęp do systemu informatycznego dla minimum jednego użytkownika z prawami administratora.
§5
Przekazywanie informacji
- Wszelkie dokumenty niezbędne do wykonania Umowy oraz informacje i wyjaśnienia będą przekazywane członkom Zespołu przez Przedstawicieli Zleceniodawcy we wskazanym przez Zleceniobiorcę terminie, nie dłuższym niż 14 dni.
- Dokumenty oraz informacje i wyjaśnienia będą przekazywane w formie pisemnej, w tym elektronicznej (e-mail) lub ustnej.
- W przypadku, gdy według uznania Zleceniobiorcy dane wyjaśnienia lub informacje mają istotne znaczenie dla realizacji Usług, Zleceniobiorcy przysługuje prawo do żądania przekazania ich w formie pisemnych oświadczeń, zestawień lub notatek ze spotkań, podpisanych przez Przedstawicieli Zleceniodawcy, a Zleceniodawca ma obowiązek dokumenty takie przekazać. Przekazanie ww. dokumentów następuje w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania ww. żądania od Zleceniobiorcy.
- Za kompletność, prawdziwość i poprawność merytoryczną przekazywanych w powyższy sposób dokumentów, informacji i wyjaśnień odpowiedzialność ponosi Zleceniodawca. Zleceniobiorca nie ma obowiązku badania kompletności, prawdziwości i poprawności merytorycznej dokumentów za wyjątkiem oczywistych omyłek lub sprzeczności, w zakresie wykrywania, których Zleceniobiorca zobowiązany jest do zwykłej staranności wymaganej w stosunkach danego rodzaju. W przypadku powstania wątpliwości w powyższym zakresie Zleceniodawca jest zobowiązany, na wniosek Zleceniobiorcy, do udzielenia wyjaśnień niezwłocznie, jednak w terminie nie dłuższym niż 1 (jeden) dzień roboczy.
§6
Zachowanie poufności
- Strony zobowiązują się zachować w tajemnicy wszelkie Informacje Poufne, poznane przez Strony w wyniku współpracy na podstawie Umowy bądź przed jej zawarciem.
- Odpowiedzialność za dochowanie tajemnicy obejmuje także zachowania pracowników Stron i innych osób, którymi Strony posługują się przy wykonaniu umowy, w tym zlecili wykonywanie całości bądź części prac objętych Umową. Strony zobowiązują się do niewykorzystywania informacji poufnych do celów niezwiązanych z wykonaniem Umowy.
- W rozumieniu Regulaminu Informacji Poufnych nie stanowią informacje, które:
- są powszechnie dostępne,
- zostały opracowane w sposób niezależny, bez dostępu do lub korzystania z informacji poufnych ujawnionych Stronie Umowy.
- Wykorzystywanie i ujawnienie w jakiejkolwiek formie, czy też w jakiejkolwiek części Informacji poufnych nie jest dopuszczalne i traktowane będzie jako czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503, ze zmianami)
- W sytuacji uzyskania przez Stronę Informacji Poufnych, Strona zobowiązuje się do:
- wykorzystania Informacji Poufnych wyłącznie w celu realizacji Umowy,
- nieujawniania, bezpośrednio lub pośrednio, Informacji Poufnych w sposób inny niż zgodnie z postanowieniami Umowy.
- W razie dowiedzenia się przez Stronę, że nastąpiło ujawnienie Informacji Poufnych niezależnie od przyczyny i formy ujawnienia, Strona ta zobowiązana jest do niezwłocznego, nie później niż w terminie 3 dni roboczych, zawiadomienia drugiej Strony oraz do pełnej współpracy z drugą Stroną w celu ograniczenia i usunięcia skutków ujawniania Informacji Poufnych.
- Zobowiązania wynikające z niniejszego paragrafu będą wiążące dla Stron również w okresie 1 roku po wygaśnięciu lub rozwiązaniu Umowy.
- W przypadku naruszenia przez Zleceniodawcę zobowiązania do zachowania poufności, wynikających z niniejszego paragrafu, Zleceniodawca będzie zobowiązany do uiszczenia na rzecz Zleceniobiorcy kary umownej w wysokości 1.000,00 (tysiąc) złotych za każde pojedyncze naruszenie. Kara będzie płatna w terminie 14 dni od dnia odbioru przez Zleceniodawcę wezwania Zleceniobiorcy do zapłaty kary.
- Członkowie Zespołu lub inne osoby, przy pomocy, których Zleceniobiorca wykonywać będzie Umowę, a także Przedstawiciele Zleceniodawcy jak również wyznaczone osoby, które będą współpracować ze Zleceniobiorcą w trakcie realizacji Usług, zostaną poinformowane o obowiązkach przewidzianych w niniejszym paragrafie i będą zobowiązane do ich przestrzegania.
§7
Prawa autorskie
- W zakresie, w jakim rezultaty Usług Zleceniobiorcy, w tym m. in. przekazywana Zleceniodawcy dokumentacja, koncepcje, stanowić będą utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych stosować się do nich będzie niniejsze zapisy.
- Zleceniobiorca niniejszym upoważnia Zleceniodawcę do korzystania z wykonanych i odebranych rezultatów Usług, udzielając mu licencji niewyłącznej na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania i zwielokrotniania rezultatów Usług wybraną techniką, w tym drukarską, cyfrową, zapisu magnetycznego;
- wyświetlania, odtwarzania, a także udostępniania rezultatów Usług w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- przenoszenia własności egzemplarzy rezultatów Usług oraz najmu, dzierżawy, oddania do używania na podstawie innego stosunku prawnego;
- Zleceniodawca nabywa udzielaną licencję z chwilą pełnej zapłaty za Usługi, w ramach której wykonany został utwór. Wynagrodzenie za udzielenie licencji zawiera się w wynagrodzeniu za wykonanie Usługi.
- Wraz z uzyskaniem licencji na Zleceniodawcę przechodzi własność przekazanych egzemplarzy nośników wraz z zapisem rezultatów Usług.
- Licencja o której mowa w ust.2 obowiązuje na nieograniczonym terytoriom przez okres 10 lat.
- Powyższe zapisy nie ograniczają praw Zleceniobiorcy do świadczenia Usług podobnych do będących przedmiotem Umowy na rzecz innych klientów niż Zleceniodawca.
§8
Odpowiedzialność
- Jeżeli w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy na skutek okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zleceniobiorca, Zleceniodawca poniósł szkodę, Zleceniobiorca będzie ponosił odpowiedzialność na zasadzie winy.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wad lub nieprawidłowego działania materiałów (w tym urządzeń) lub oprogramowania udostępnionych lub przekazanych Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę w celu wykonania przedmiotu Umowy.
- Zleceniobiorca gwarantuje, iż wszelkie prace świadczone będą przez Zleceniobiorcę z zachowaniem należytej staranności właściwej dla prowadzonej przez Zleceniobiorcę działalności gospodarczej.
- W wypadku niewykonania lub nienależytego wykonywania przez Zleceniobiorcę Usług, Zleceniodawca wezwie Zleceniobiorcę w formie pisemnej do usunięcia naruszenia z zakreśleniem co najmniej 14-dniowego terminu do jego usunięcia, wskazując nieprawidłowości w tych Usługach.
- Zleceniodawcy przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, w wypadku niezastosowania przez Zleceniobiorcę do wezwania o którym mowa w §8 ust. 4 powyżej.
- Zleceniobiorca udziela Zleceniodawcy gwarancji na wykonane przez niego w ramach Umowy Usługi, na okres 3 miesięcy od daty uruchomienia i przekazania efektu danej Usługi Zleceniodawcy. Jednocześnie z uwagi na charakter przedmiotu Umowy, Strony na zasadzie art. 558 §1 k.c. wyłączają odpowiedzialność Zleceniobiorcy z tytułu rękojmi. Gwarancje zawarte w Regulaminie regulują w sposób całościowy (w zakresie przepisów
ustawowych dotyczących gwarancji i rękojmi) zagadnienia związane z odpowiedzialnością za wady w zakresie realizowanych Usług. - Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek modyfikacje, na skutek aktualizacji oprogramowania, wykonane samodzielnie przez Zleceniodawcę bądź przy udziale osób trzecich w systemie informatycznym Zleceniodawcy. Wszelkie stwierdzone modyfikacje zwalniają Zleceniobiorcę z odpowiedzialności w ww. zakresie.
§9
Wyłączenie, ograniczenie odpowiedzialności
- Strony nie ponoszą odpowiedzialności za częściowe lub całkowite niewykonanie Umowy jedynie wówczas, gdy niewykonanie zobowiązań wynikających z Umowy jest następstwem działania Siły wyższej.
- Strona, która powołuje się na Siłę wyższą, winna pod rygorem bezskuteczności tego powołania się, niezwłocznie zawiadomić drugą Stronę o wystąpieniu takich zdarzeń oraz wykazać, że zachodzi bezpośredni związek przyczynowy między nastąpieniem Siły wyższej, a niewykonaniem zobowiązania wynikającego z Umowy. Strona obowiązania jest w taki sam sposób w przypadku ustania Siły wyższej.
- Zleceniodawca odpowiada za wady fizyczne oraz prawne Sprzętu Zleceniodawcy oraz oprogramowania Zleceniodawcy, dla którego są świadczone Usługi, o ile te urządzenia oraz oprogramowanie nie są własnością Zleceniobiorcy.
- Zleceniobiorca nie odpowiada za szkody wyrządzone działaniem osób trzecich.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści Zleceniodawcy.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub za uszkodzenie Sprzętu Zleceniodawcy oraz Infrastruktury Technicznej Zleceniodawcy powstałe w wyniku ich niezabezpieczenia lub nienależytego zabezpieczenia przez Zleceniodawcę.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Zleceniodawcy w sieci Internet. Zleceniobiorca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za działania osób trzecich w sieci Internet, na które to działania nie miał wpływu, ani za szkody wywołane takim działaniem.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe uiszczanie przez Zleceniodawcę opłat za media, w szczególności Internet oraz skutków takiego zaniechania.
- Zleceniobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za faktycznie powstałe szkody wynikłe z nieprawidłowego działania osób wykonujących w imieniu Zleceniobiorcy przedmiot niniejszej Umowy, a będące wynikiem winy umyślnej tych osób.
- Zleceniobiorca w ramach powierzonego Zlecenia w przypadku braku odmiennej informacji od Zleceniodawcy, zakłada, że Zleceniodawca w sposób prawidłowy zarządza zgromadzonymi danymi, w tym dokonuje regularnej archiwizacji danych (kopii bezpieczeństwa). W związku z czym, przy braku odmiennych ustaleń Stron, Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych zapisanych na nośnikach informacji, będącej skutkiem nieprawidłowego działania osób wykonujących w imieniu Zleceniodawcy przedmiot niniejszej umowy.
§10
Zakaz konkurencji
- Zleceniodawca, zobowiązany jest w trakcie trwania umowy oraz w okresie 2 lat od jej rozwiązania lub wygaśnięcia do niepozyskiwania, niezatrudniania lub współpracy, na podstawie umów o pracę lub umów cywilnoprawnych, z pracownikami lub współpracownikami Zleceniobiorcy, którzy realizując w imieniu Zleceniobiorcy Usługi pozostawali ze Zleceniodawcą w kontakcie bezpośrednim lub teleinformatycznym.
- W przypadku naruszenia przez Zleceniodawcę postanowień § 10 ust. 1 Regulaminu, zapłaci on na rzecz Zleceniobiorcy karę umowną w kwocie 100.000,00 (sto tysięcy) złotych. Kara umowna płatna będzie na pisemne wezwanie, w terminie 14 dni od dnia jego odbioru przez Zleceniodawcę.
§11
Reklamacja
- Zleceniodawca może złożyć Zleceniobiorcy reklamację z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usług. Reklamacja musi być złożona niezwłocznie, w terminie nie dłuższym jednak niż 3 dni robocze od chwili zaistnienia przyczyny reklamacji.
- Reklamacja składana jest w formie pisemnej (przesyłka polecona lub przy wykorzystaniu poczty elektronicznej).
- Za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę wpływu reklamacji do siedziby Zleceniobiorcy, w przypadku złożenia reklamacji przy wykorzystaniu poczty elektronicznej za datę wniesienia reklamacji uznaje się chwilę, gdy wprowadzono ją do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Zleceniobiorca mógł zapoznać się z jej treścią.
- Zleceniobiorca udziela odpowiedzi na reklamację drogą mailową na podany w Umowie adres e-mail lub zwrotnie na adres e-mail, z którego zostało wysłane zgłoszenie reklamacyjne, w terminie 7 dni roboczych od dnia jej wniesienia.
- Zleceniodawca może odwołać się od postanowień zawartych w odpowiedzi na reklamację w terminie 7 dni od dnia otrzymania tej odpowiedzi. Odwołanie następuje w ten sam sposób jak wniesienie reklamacji. Odwołanie Zleceniobiorca rozpatruje w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
- Udzielenie odpowiedzi na odwołanie Zleceniodawcy wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego.
§12
Cesja
- Przeniesienie praw lub obowiązków wynikających z Umowy wymaga zgody drugiej Strony.
- Nie wymaga zgody drugiej Strony przeniesienie praw i obowiązków wynikających z Umowy w ramach przeniesienia przez Zleceniobiorcę prawa do żądania zapłaty wynagrodzenia.
- Zleceniobiorca może zlecić wykonanie Usług lub części Usług osobie trzeciej, za której działania i zaniechania odpowiadać będzie jak za swoje własne działania i zaniechania.
§13
Postanowienia końcowe
- W przypadku zmiany adresu do doręczeń, numeru telefonu lub e-mail, Strona, której adres, numer telefonu lub e-mail uległ zmianie, powiadomi o tym drugą Stronę w formie pisemnej, zgodnie z zasadami wymiany pism pomiędzy stronami określonymi w § 13 ust. 2 poniżej pod rygorem skuteczności doręczenia na adres Strony ujawniony w Umowie, albo na ostatni adres Strony, o którym druga Strona została powiadomiona na mocy postanowień niniejszych.
- W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 powyżej, Strona, której adres, numer telefonu lub e-mail uległ zmianie może powiadomić o tym fakcie drugą Stronę także drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w Umowie. Brak zawiadomienia skutkuje skutecznością doręczenia na adres Strony ujawniony w Umowie, albo na ostatni adres Strony, o którym druga Strona została powiadomiona na mocy postanowień § 13 ust. 1 i 2 niniejszego Regulaminu.
- Pisma między Stronami uważa się za doręczone w przypadku wysłania ich przesyłką poleconą na adres Strony wskazany w Umowie, z chwilą ich faktycznego odbioru, a w przypadku nieodebrania – z upływem 14 dni od dnia ich pierwszego awizowania.
- W przypadku pisma skierowanego przy użyciu poczty elektronicznej, pismo uważa się za doręczone drugiej Stronie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Strona ta mogła zapoznać się z jego treścią.
- W sprawach nieuregulowanych w Umowie i Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego.
- W przypadku zmiany Regulaminu Zleceniobiorca poinformuje o tym fakcie Zleceniodawcę drogą mailową na podany przez Zleceniodawcę adres poczty elektronicznej, z tym zastrzeżeniem, że dla umowy stałej jest to adres e-mail wskazany przez Zleceniodawcę w Umowie.
- W przypadku braku akceptacji zmian w Regulaminie Zleceniodawca ma prawo wypowiedzieć Umowę przy zachowaniu terminów Umownych, a w przypadku Pakietu w terminie 14 dni. W takim wypadku zastosowanie znajdują postanowienia dotychczasowego Regulaminu.
§14
Wejście Regulaminu w życie
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2019r.